Aarhus Misfits

Foto: Julie Løndahl

Aarhus Misfits

Aarhus Misfits er rugbyholdet for alle – uanset niveau! Størstedelen af Misfits-spillerne er dog Aarhus Rugby Klubs udviklingsspillere, der banker på til en plads på førsteholdet. Det er også det perfekte sted for nye spillere at få kamperfaring. Misfits har deres eget navn, men er en vigtig del af Aarhus Rugby Klub, da holdet fungerer som et samlingspunkt for, såvel nye spillere som ARK Old Boys. Aarhus Misfits træner i udgangspunktet med resten af ARK-spillerene, men til tider laves der særskilte øvelser for Misfits-spillerne.

Kampe. Holdånd. Social.

Aarhus Misfits spiller i 2. div. vest, hvor der spilles imod andre jyske og fynske hold. Oftest spilles der i holdfællesskaber, altså flere klubber danner hold sammen, for at få flest muligt kampe. Det specielle ved Misfits og 2. div er, at det ofte er helt nye spillere der spiller med og mod hinanden, og i holdfællesskaberne også spillere, som ikke nødvendigvis kender hinanden så godt. Der er med andre ord stor vægt på holdånden og det sociale aspekt ved rugbysporten.

Foto: Julie Løndahl