Kontingent 2016
21/03/2016

ARK 52 – 37 Hampstead

ARKvsHampstead

I weekenden havde en flok flotte ARK-spillere sat håret, strøjet t-shirten og indstillet bass-armen med sigte på at generobre vor tabte territorium. Slagplanen var lagt efter en nord-østlig invasion, men da billetterne til hovedstaden var billigere, samt vejret bedre, valgte vi at slå ned direkte i imperiets hjerte, London. Som både Sun-Tzu og Preben har sagt så mange gange, så vindes slag før de overhovedet er kæmpet. Vi sørgede derfor for at forberede os grundigt inden slaget skulle stå, ved sondere terrænet fredag aften. Det virkede dog til at fjenden var bevist om vores tilstedeværelse, og serverede for os den absolut mindste burger der kan serveres uden at krænke nogen menneskerettigheder. Man må antage at intentionen var at udsulte ARK-spillerne inden de skulle i kamp om lørdagen, hvilket må siges at have lykkedes for Hampsteads Suzie.

1. halvleg

Hvad angår selve kampen blev den spillet på en tung, klassisk engelsk mudderbane. Dette kom også til udtryk i spillet, især i klyngerne og særligt Philip ønskede at genskabe den klassiske scene med Bambi på glat is. Adskillige gange. Den tunge bane stoppede os dog ikke fra at starte som lyn og torden og inden der var gået længe var vi foran 22-0. Det lignede en let sejr, men Hampstead begyndte at komme bedre med i kampen. Hampstead Heath er Karl Marx gravplads, og måske hans tilstedeværelse inspirerede ARK spillerne til at omfordele pointene lidt mere retfærdigt. Det kan selvfølgelig også være det var øllene der satte ind. Under alle omstændigheder fik Hampstead et par tries, og var med i kampen igen. Det var også i første halvleg Hampstead kunne fejre, hvad der må siges at være dagens største øjeblik, da Kenneth øjner et stort hul i sin gamle klubs forsvar, for på uheldigste vis pludseligt at vokse 8 ekstra tomlefingre og lave en modbydelig synlig knock-on. Dette udløs et jubelbrøl uden lige fra tilskuerne, og nationen var for en stund overvældet af eufori. Vi viste dog godt mentalt overskud, og fik scoret endnu et par tries, bl.a. gennem babymin, der viste sit killer-instict til at score i hjørnet. 32-10 ved halvleg.

2. halvleg

Hvad angår anden halvleg var det nok meget godt den ikke var 10 minutter længere. Det ville selvfølgelig også være lidt uortodoks, men både grundet skader til Wilhelm Erobreren og Johannes ”Ironman” og den minimale energi fra gårsdagens burger (seneste nyt er nu at ICC i den Haag nu er ved at se på om sagen kan betragtes som en international forbrydelse) betød at kræfterne var ved at løbe ud. Hampstead fik scoret en række tries, det var dog ikke alle de skulle arbejde lige hårdt for. Således valgte Philip at donere et try til Hampstead, da han skulle jagte et spark og i forsøget på at sparke bolden tilbage over baglinjen havde han ikke taget højde for at bolden stadig var i bevægelse. Han endte derfor med at præstere et solid karatespark ud i den tomme luft, hvilket en taknemmelig Hampstead wing kunne kvittere for ved at lægge sig på bolden til et try. Hampstead kom dog aldrig helt tæt på sejren, og et par gange i anden halvleg slog det klik og ARK skruede tempoet op, hvor vor værter ikke kunne være med. Det endte derfor med en fortjent 52-37 sejr, der afslørede hvad der skulle arbejdes på, men også at der er grundlaget for en god sæson. Indsatsen må i hvert fald siges at være godkendt for første kamp i sæsonen.

Moment of the Match:  PW’s turnover. Det var rigtigt flot, og alle så det.

Men of the Match: Nath og Edmond. Med varierende aldre, men konsistent intensitet, fik begge spillere sat sig på spillet. Især et carry fra Edmond gav en lyd som ikke lød sund, og Nath fik ålet sig igennem til flere tries.

3. halvleg

Hvad der skete videre på turen verserer kun på rygtebasis. Det kommer dog fra en pålidelig kilde at backs på overlegen vis vandt den stort opsatte London-quiz foran forwards. Men det kommer vel næppe som en overraskelse.

Der skal herfra lyde en stor tak til Kåre og Kenneth for at have arrangeret en god tur, som nok skal danne grundlag for en god sæson. Jeg, og alle de andre eksil-ARKere ser frem til at følge jer gennem sæsonen.

• Christian S. Jensen