Ungdomsrugby i Aarhus

Ungdom træningstider:

U10 – U16 Tirsdag: 17.00-18.30
U18 Tirsdag & Torsdag: 18.30-20.30

Alle træninger finder sted på ArkPARK, Vårkjærvej 75, 8260 Viby J.

Lørdagstræningerne for U6 – U8 er også åbne for de øvrige ungdomsspillere. Der er altid en god stemning for både unger og forældre, og før eller efter træningen vil der være fællesspisning i klubhuset.

Træningen udføres af vores stærke trænerteam bestående af nuværende og tidligere seniorspillere, der har været en del af Aarhus Rugby Klub i flere årtier.

Selve træningen kræver ikke andet end sportstøj, fodboldstøvler og tandbeskyttere. Vi sælger tandbeskyttere til 50kr, som kan købes og klargøres i klubhuset.

Træningen foregår, så der er plads til alle. Det vil sige, at trænerteamet tager sig god tid med den enkelte spiller og sørger for, at han eller hun får den bedste oplevelse med rugbysporten og Aarhus Rugby Klub.

Du kan finde kontaktinformationer her.

RugbyIsGoodForYou

Filosofi og målsætninger:

Vores ungdomsafdeling blev stiftet i 1998 og har pt. omkring 35 børne- og ungdomsspillere mellem 8 og 18 år.

Trænere og ”gamle” spillere gør i fællesskab alt for at nye spillere falder til i klubben og bliver integreret hurtigst muligt på de enkelte hold. Træningen tilrettelægges så varieret og sjovt, at alle kan være med, nye som gamle.

Vi er sammen for at spille og lege, men også for at lære de unge om rugbyens hæderkronede traditioner. Udover rugbyspillet ønsker vi at lære de unge noget om social adfærd, kammeratskab og accept af hinandens forskelligheder. Og så er der naturligvis fokus på fysisk aktivitet og på at styrke deres motorik og koordinering, hvilket alt sammen er med til at gøre dem til gode rugbyspillere, men også er med til at give dem selvværd og selvtillid.

Vi har allerede flere gode traditioner i klubben. Vores forældreudvalg er rigtig gode til at arrangere f.eks. hotdogsspisning, julefrokost i januar, afslutningsfest med både forældre og søskende, hvor vi kårer årets spiller, årets M/K og årets Kondi Kaj.

Vi deltager i den hjemlige ungdomsturnering, som løber over 6 lørdage fra april til oktober. Stævnerne foregår på skift ved de forskellige klubber rundt om i Danmark.

Vi har siden ungdomsafdelingens start fået flere guld, sølv og bronze medaljer med hjem til klubben. Ved de forskellige stævner forsøger vi at få så mange forældre med som muligt, så det kan blive en helt specielle og gode dage for alle.

Vi tager også på en udenlandstur en gang om året. Vi har eksempelvis været flere gange i Trelleborg i Sverige, men også steder som Frankrig og Tyskland. Og mange af børnene tager på sommerlejr sammen med andre rugbybørn fra hele landet.

Flere af vores ungdomspillere er efterhånden så gamle, at de kommer i betragtning til Dansk Rugby Unions talentudvikling og dermed ungdomslandsholdene U-18 og U-20.
U-18 landsholdet deltager hvert år i U-18 Europamesterskaberne, der afholdes hvert år i forskellige lande i Europa.

Powered by themekiller.com anime4online.com animextoon.com apk4phone.com tengag.com moviekillers.com